2010. április 5., hétfő

Nyuszi ül a fűben

Ma nagyon termékeny vagyok! :) Biztosan a Húsvét teszi! Itt nem kell se sonkát főzni, se tojást festeni, mert egyszerűen nincs húsvét. És valahogy fura. Két okból is. Egyrészt, ha nem beszélnék az otthoniakkal, ez ugyanolyan nap lenne, mint a többi. Nagyban csodálkoznék, h miért senki sem elérhető a dumcsizós portálokon és miért nem dolgoztok! :) Másrészt pedig vhogy ott van bennem, h ünnepeljünk itt, de eszközök nem állnak rendelkezésünkre. Otthon sem folytam bele soha különösebben az előkészületekben. Mindig Anyukám sürgött-forgott a konyhában én max megterítettem az asztalt. De mégis most hiányzik. Mert az olyan alap volt mindig, h ilyenkor otthon vagyok, a szüleimmel, Pécsett vagy éppen nővéreméknél, Érden. Izgalommal kerestük a nyuszi ajándékait a kertben vagy csak átmentünk a rokonokhoz. Mmmmm...az a sok finomság! Anyukám sütijei, tesóm salátái! Ilyenkor még én is félreteszen a húsellenességemet és eszem sonkát főtt tojással, céklával, vagy savanyú uborkával! Mmmm...és a sárga túró!!!!!!!!!!!!! Vagy Apukám által nagy élvezettek kitöltött villányi bor ebéd előtt! Abbahagytam! 1. Éhes leszek. 2. Könnybe lábad a szemem. No a lényeg, h mindenkinek kellemes húsvéti ünnepeket kívánk odahaza és bmilyen egyszerű is, most helyettem is értékeljétek kicsit jobban! :)

Az én aprócska ajándékom az, bár lehet, h nem éppen a legidevalóbb, de az lenne, h elárulom Nektek, mik a kedvenc pillanataim itt, Kambodzsában. Ez épp arra jó, h elterelje a figyelmem otthonról és a csoki nyusziról, ugyanakkor számomra kedves és szép életképeket oszthatok meg Vektek onnan, ahol én most vok.

1. Amikor gekkó fut végig a házak falán. Esténként látni főleg, h több gekkó is pihen a házak oldalán vagy akár a plafonon vagy egy étteremben a lámpa búráján. Érdekes, de vmi miatt ez nyugtatólag hat rám.

2. Egyszer történt, h hazafelé menet, már esteledett, a nap elindult lefelé és narancssárgán világította be az utat, amin egy nagy csoport gyerek uniformisban (fehér ing, sötétkék nadrág fiúknak, szoknya lányoknak) biciklin hazafelé tekert. Olyan szép volt és egyedi hangulatú, ahogy özönlött a sok gyerek a pálmafák alatt hazafelé a naplementében, a háttérben a vörös homokos tájjal. Azóta is ahányszor diákokat látok, mindig ez jut eszembe.

3. Esténként, ha tuktukal megyünk haza a belvárosból és a sebességtől csapkodja az arcom, a hajam a szél. Sokszor írtam már, tudom, h a tuktukozásnak van egy sajátos érzése, hangulata. Ahogy onnan látod ezt a világot, Kambodzsát, Siem Reap-ot. Más, mint egy akármilyen autóból, buszból. Kicsit jobban benne érzed magad a helyi kultúrában, ázsia részévé válsz.

4. Naplemente Angkor mögött. Nem is tudom, mit fűzhetnék még ehhez hozzá. Este fél hatkor kiküldenek mindenkit Angkorból, nincs tömeg (de csak f7 körül kergetnek ki végleg, csak nem mindenki tudja), jó a levegő és látvány egyszerűen gyönyörű! A vörös, narancs, rózsaszín, kék, zöld minden árnyalata megjelenik a szemünk előtt.


5. Bayon és a faragott arcok. Azt hiszem, ha nem olvadnék szét a napon, órákon át állnék egy helyben az ámulattól, ahogy ezt a templomot felépítették. Minden tornyán egy hatalmas, faragott arc látható és egyik sem egyforma. Minden tiszteletem az ősöké!


6. Ahogy a khmerek alkudozáskor hallatnak egy különös hangot: 'Óóóóóóóó!!' Közben pedig csücsörítenek és rázzák a fejüket, kezüket. Ez az a pillanat, mikor sokallják az árat, amit mi mondunk egy áruért. Édesek. Persze, ez csak a játék része.

7. Sok olyan árus van, akik mobilisak és tolják a saját standjukat az utcán. Mindenhol ott vannak és kerülgetni kell őket. Ők is hozzájárulnak ehhez a nagy egészhez, a városi hangulathoz. Szerves részei. Én amolyan gyorsétkezdéknek hívnám őket. Náluk lehet kapni gyümölcsöt, szendvicset, nádcukorból készült édességet és italt.

8. Ahogy a khmer nők védik magukat a naptól. Teljesen beöltöznek és számomra ez abdszurd látvány. Elsőre dupla annyit izzadtam mikor megláttam, h kesztyűt húznak, sálat tesznek a nyakukra és zokniban húzzák fel a vietnámi papucsot, a fejükre sapka kerül, sokszor pedig az arcukra vászon maszk. Sőt, a hosszú ujjú pulcsira még húznak egy inget vagy vastag pulóvert. Ma már megmosolygtat, mert megszoktam. Mókásnak találom, h én barna szeretnék lenni, ők pedig fehérek (fehérítő krémeket is használnak!)

9. Belenézni egy khmer kisgyerek szemébe. Én még ilyen szép mélybarna szemeket nem láttam sehol! Mindez párosul a barna bőrükkel és sötét hajjal is, ami végképp levesz a lábamról. Egyszerűen gyönyörűek!!


10. Mindent hamisítanak, amit lehet! Nagyon szórakoztató látni a piacokon az eredetihez megtévesztően hasonlító termékeket. Ma felfedeztem a Sumsang telefont, de van itt rengeteg cd, dvd, elektronikai termék, ruha márka. A legújjabb felfedezésem, h a zenében is másolnak, ezt látnotok kell! Mindig újabb és újabb örömforrás számomra, mikor felfedezek vmi ismert dolgot, csak khmer kiadásban!

Az egyik kedvenc számom volt mostanában Pitbull-tól az 'I know you want me' c. zenei 'alkotás'.

Az eredeti (h legyen összehasonlítási alap): http://www.youtube.com/watch?v=oFryG9ON7Tw


Naaa??? Milyen??? :DDD

Az is egy jó érzés már önmagában, h tudom, a közeljövőben még sokszor ennyi jó élmény és pillanat fog rámtalálni itt, ebben az országban! Ahogy minden embernek, úgy minden országnak is megvan a maga stiklije, de ezzel együtt szerethetőek. Én még csak ott tartok, h kezdem elfogadni, h Kambodzsa más, h itt nem élhetek ugyanúgy, mint otthon. De ettől még nem rosszabb, csak meg kell látni benne a szépet és nem engedni elhatalmasodni a rosszabb pillanatokat. Ki tudja...lehet, h egyszer azt is kimondom, h szeretek itt élni!

4 megjegyzés:

  1. Eszti, itthon (még mindig és ki tudja még meddig) 10 fok van és éppen szakad az eső. Húsvét hétfőn, mikor máskor. Ergó a kertben ajándékokat keresélni, vagy fehér ingben és nyakkendőben bringával locsolkodni menni nem lehetett. Kezdetét vette a küzdelem a nyári szabadságokért. Talán még emlékszel mi volt karácsonykor ezzel kapcsolatban... Szerintem az lenne a legjobb ha a Hősök tere vizsonylatában is elmenne az áram ;)
    Szóval szerintem élvezd a szabadságot amig tudod, mert ki tudja mikor találod magad újra egy számitógép előtt, napi 9-10 órában.

    VálaszTörlés
  2. Bíztató szavak! Köszi! :) Egy jó ideig nem kerülök még iroda közelbe, ezt garantálhatom! Viszont küldök sok sok sok napsütést innen!!!

    VálaszTörlés
  3. A kínai nyelv a khmerhez képest kutyafüle, az írásról meg ne is beszéljünk.

    Eszti, jó lenne nektek valami napelemes kütyü, ami este ad egy kis áramot.Gondolom legalább annyira sötét van éjjel, mint nálunk ( ott sem divat a fehér éjszaka, nem úgy mint északon)

    VálaszTörlés
  4. Na én csekkoltam azt a khmer feldolgozást és nagyban készülök is erre az érzésvilágra :) (Zuz)

    VálaszTörlés