2010. június 3., csütörtök

Ázsia = nem is olyan rossz

Mégsem sikerült visszafognom magam! :) Maradt még bennem pár dolog, amit úgy érzem, most kell megosztanom Veletek, különben elévül Ausztrália alatt. Olyan dolgok jutottak eszembe, amik még a Húsvétkor elkezdett témámoz tartoznak, h mi tetszik Kambodzsában. Apróságok, de nagyban hozzájárulnak a mindennapok kényelméhez és örömeihez. Fura, h pont most jutottak ezek eszembe, ahogy épp elhagyni készülök egy kis időre Ázsiát, de talán pont így jó! Mert várom, h hűvösebb legyen az idő és kicsit elszabaduljak ebből a szines forgatagból de mégis, érzem, h azért jó lesz visszajönni. Hiába a honvágy és az európai kultúra hiánya, szeretnék még itt maradni egy kicsit. Hiszen ki tudja, h ha egyszer haza is megyek 1 v 2 év után, mikor tudok ide visszajutni. Úgyh amennyire lehet, szeretnék élni ezzel az alkalommal, h itt lehetek és megtapasztalhatok egy ennyire új világot. Azt tervezem, h ha visszaértünk, akkor nekiállok egy cikknek is. A téma egyelőre titok! :) Plusz, keresek vmi nekemvaló munkát! Azt hiszem, erre nagyon megérett már a helyzet! :)

No, akkor következzék a bővített lista arról, h engem, Tesztit, mi ragad még meg a kambodzsai hétköznapokban:

11. Blue Pumpkin (magyarul: Kék tök :D)
Ez egy helyi kávézó neve. Nagyon nagy találmány! Nem csak az egész stílus és berendezés óriási és guszta, hanem a péksütik és fagyik, turmixok, shakek hada! A khmerek nem esznek kenyeret, így nem is tudják jól elkészíteni. Ellenben itt! Minden újjad megnyalod a finomságok után! És, ami még egyedi ebben a helyben, h csak itt lehet kapni igazi natúr joghurtot (minden más fajta édesített)! Valami isteni!!! Nincs jobb reggeli annál, mint megenni egy friss péksütit ezzel a joghurttal! Mmmm, nyami! Az üzletfilozófia is tetszik. Nem csak a saját boltjaikban lehet megvenni a termékeiket, hanem árusítják más élelmiszer üzletekben és benzinkutakon is. Nagyon ügyesek! Arról nem is beszélve, h hány helyen üzemelnek kisebb standokat! Ehhez hasonló a TiAmo is, ahol a névnapomon voltunk reggelizni, csak annyi a különség, h a Blue Pumpkin sokkal hangulatosabb, dizájnosabb és úgy tudsz netezni, h közben lényegében egy nagy pamlagon ülsz, kényelmesen, és egy kihajthatós reggeliző asztalkára kapod a kaját, merth az is a pamlagra van rátéve! Írtó ötletes!
(A jobb felső sarokban lévő narancssárga nyílra kattintva lehet a képeket megnézni. Én az Old Market mellettiről meséltem. Sajnos pont a pamlagról nincs kép :( ) 

12. Night Market
Az éjszakai piacról, úgy emlékszem, már korábban is áradoztam Nektek. Főleg a közepén található Island Bar-ról. Mégis még egyszer meg kell említenem, mert annyira szépen megcsinálták, h szinte rabul ejti az embert. A fűtetős, bambuszos kis standok, a sok szines portéka egy olyan egyveleget képez, h rabul ejti az embert és egy idő után már be sem tudja fogadni azt a sokmindent, amit itt kapni lehet. Főleg ékszereket, ruhát, emléktárgyakat, táskákat, rengeteg selyem cuccot, festményeket. Imádjuk! Az tuti, h üres kézzel nem tudsz onnan kijönni! Ami pedig a legviccesebb élményem, h tegnap ahogy sétáltunk egyszercsak észrevettem az egyik árus sáljai között a sajátomat, amit otthon vettem a Vörösmarty téren, a NewYorkerben!!!! Teljesen ugyanaz! :) Mind a ketten nagyon meglepődtünk, mert most, h megyünk Ausztráliába, ahol hideg lesz, viszem magammal ezt a sálat is. Ráadásul ez MAn kedvence rajtam, mert ezt viseltem az első randinkon és emlegetni sokszor, h mennyire szereti rajtam! :) Ebből is látszik, h ami otthon van, minden Ázsiából jön! Jó, ezt eddig is tudtam, de sosem tapasztaltam ennyire a saját bőrömön! :) Az árát már meg sem kérdeztem, de úgy tippeljük, h 2-3 dolcsira le lehetne alkudni. Nem fáj a szívem, mert én se vettem sokkal drágábban, le volt árazva kb 900Ft-ra. :)

Az említett sál


Ami pedig azt illeti, h nem lehet üres kézzel kijönni, mi sem bizonyítja jobban, h vettünk egy nagyon szép festményt! Beleszerettünk! Buddhát ábrázolja és elég egyedi módon, színkavalkádban. Elég sok sablon képet lehet itt venni, szinte mindegyik árusnál megtalálod ugyanazt, ezért is csaptunk le erre a darabra, mert ilyet még nem láttunk és persze, pont emiatt, nem is hagyhattuk ott (nagy alkucsata után)! :) Minden meg lehet magyarázni, ugye? :)

A mi Buddhánk
(sorry, tudom, h nem a legjobb kép)


13. Szolgáltatások
Ami nagyon tetszik, h itt minden olyan gyorsan megy! Gondolom, a khmerek ráálltak arra, h egy átlag túrista nem tölt itt 2-3 napnál többet, így a legtöbb szolgáltatás is expressz-nek számít az otthonihoz képest. Eszetekbe se jusson a hivatalos ügyekre gondolni, mert az ugyanolyan lassú és körülményes itt is, de ugye ez a terület nem érinti az átutazókat (Kivéve a vízumnál, amikor azt látod, az országba beérkezve, h az útleveled kézről kézre átmegy kb 10 emberen, szó szerint! Mindegyiknek van vmi apró feladata: pecsétel, aláír, vagy csak rád néz, h tényleg te vagy-e a képen, beragasztózza a vízum hátulját, a másik meg ráragasztja.) Szóval visszatérve a témára, ha varratni szeretnél, egy frissítő masszázst vagy fodrászt, esetleg kozmetikust, itt nincsenek időpontok és várakozás. Ott vagy? Uzsgyi, máris a székben találod magad vagy épp méretet vesznek rólad. Tegnap elvittem a szemüvegeshez 3 db keretet, h lencsét szeretnék tettettni beléjük. A srác levette a méreteket a meglévőről, megbeszéltük, h milyen extrákat kérek, kb 10 percig tartott. Ez délelőtt kb. fél 12-kor volt és este 7kor a kezemben fogtam mind a hármat! Egy kis fejre igazítás és kész! Nem is beszélve arról, h jó is! Hogy lehet ezt nem szeretni? :)

Mostmár megnyugodtam, elmondtam, amit akartam! :) Képzeljétek, még nem érkezett meg az utazási parám! Nyugodt vagyok! Hát ilyet! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése