2010. február 7., vasárnap

Jetlag és az első benyomások

Úgy láttam, h ma már nem jut időm a blogírásra, úgyh belenyugvón elindultam lezuhanyozni lefekvés előtt. Csakh közbeszólt a vízellátás. Nincs mivel felfrissítenem magam! Tehát ezt égi jelnek vettem és klaviatúrát ragadtam! Hát igen, az első benyomások! :) Igazság szerint nem is tudom, hol kezdjem...nehéz koncentrálni miközben a szomszédban vagy vhol az utcán, a közelünkben, egy beazonosíthatatlan élőlény sipítozik mintha liba lenne, de a hangja keveredik a macskabagzás és a kutyavonyítás hangjával miközben gágog is egy picit...mindez a végén kissé emberi kiabálássá csap át. Foggalmunk sincs, h mi lehet ez, de borzasztóan idegesítő! :) Azért az ablak alatt vagy belül, nem tudom, egy gekkó is megszólalt, h nehogymá kihagyjam a hihetetlen hangokat előállító lények sorából! Ezt már meg sem próbálom körbeírni, talán berekedt papagájhoz lehetne hasonlítani! :)
Persze, ennyire nem fura a helyzet...vagyis a fura nem a legjobb megközelítés! Minden, ami most körülvesz, csak idegen, nekem, az itt élő emberek teljesen kényelmesen és a körülményeihez való teljes alkalmazkodásban élnek. Persze, ez így természetes és azért írom csak le így, bután, mert nekem, nyugatról idepottyant 'civilizált' embernek annyira elképzelhetetlen, h így éljen. Hogy hogy is? Az hagyján, h meleg van, ezt imádom! :) Ma 3 adag ruhát mostam ki és kb 1 órán belül mindegyiket be is szedtem! Hát nem szuper? Nem kell ide szárítógép! :)
Amihez viszont nagyon is hozzá kell szoknom itt a városban (ezt azért írom csak így, mert majd a faluban, van egy olyan érzésem, h ez a lista bővülni fog valamelyst): por, kosz, pici ázsiai emberkék, akik dollárjelnek néznek és sosem tudom, h mennyire őszinte akár már a pillantásuk, tuk-tuk feeling (olyan mint a riksa, csak motor van az elején és nem lábbal hajtják, lényegében a taxik fajába tartozik és folyamatosan el akarnak vinni vhova, az utcán vásárolsz és folyamatosan odajönnek 'eladni magukat'), piacon vásárlás és folyamatos alkudozás, óvatosan választani enni és inni, csapi víz 'persze' tabu, még fogmosáshoz is! Csupa nyűg!! És nem ér véget a sor: a ház előtt levenni a cipőt (bent mezitláb közlekednek, nem ám benti papucsban!), a mosdók és wc higiéniai szintje a 0-val szoros barátságban van, szinte semmihez sem akaródzik hozzáérni! Na jó, mindezt most nagyon lesötétített szemüvegen keresztül írom le nektek, mert biztosan sok pozitív oldala is van az ittlétnek, csak be akartam mutatni a kultúrális sokk kezdődő jeleit. :) És azt, h erősen munkálkodnak bennem az előítéletek ázsiával és Kambodzsával szemben. Többnyire ennek is köszönhető, h elsőre a negatívumok fognak meg és ezek határozzák meg a hozzáállásomat ezzel az új világgal szemben és okozzák a fintorgást, h nem úgy élnek, mint 'mi'. Ahogy látom, azért sok túrista van errefelé, akik megmérettetésnek teszik ki az előítéleteiket és idejönnek megnézni, h milyen is itt valóban az élet. Szeretnék én is vmi hasonlót kipróbálni, csak nem egy 1-2 hétbe sűríteni, mint ők. Arra gondoltam, h ha megpróbáljátok picit elfelejteni mindazt, amit írtam feljebb, küldjétek el nekem itt vagy emilben, h mi az, ami elsőre eszetekbe jutott anno, amikor azt mondtam, h Kambodzsába megyek egy évre! Komoly és őszinte véleményeket és előítéeleteket várok! Nekem is van bőven és még nem is nagyon sikerült megszabadulnom tőlük. Hiszen, a körülmények, amiket leírtam, sem elfogadhatatlan körülmények, de egyelőre nehézségeim vannak a hétköznapjaim beépítésébe. Valszeg a 22,5 kiló mellett magammal hozott tetemes mennyiségű előítéletek is leomolnak idővel. Az első időszakban viszont, amikor küszködök ezzel a kultúrális sokkféle izével jó ötletnek tartom, h türelmesen figyeljek és levetkőzzem az előre elképzelt sémáimat és megdöntsem őket rengeteg pozitív példával. Lécci segítsetek ebben azzal, h jó sok első gondolatot írtok nekem, h legyen mivel foglalkoznom! Előre is nagyon köszönöm! :)
No, legfrissebb értesüléseim szerint megindult a vízáram a fürdőben, úgyh megyek, lemosom magamról a nap porát! Nem is beszélve arról, h a szomszéd étteremben elkezdődött a karaoke buli és elnyom minden más zajt és gondolatot! :)
Ja igen, a jetlag, ha már beleírtam a címbe, írnom is kéne vmit róla, nem? :) Hm...hát nem eccerű átállni, egy nap két nagyobb kihívással nézek szembe (a fentieket nem számítva): felkelni az ágyból, pontosabban kinyitni a szemem és tudatra ébredni, vmint elálmosodni. Talán ma este van először, h időben, érzem, h közelítenem kéne a párnám felé! Így is teszek! Jóéjt! :)

4 megjegyzés:

  1. Tesztieszti, kitartás!! Kemény az eleje, de erős és szuper csaj vagy, menni fog!!

    Itthonról mindannyian drukkolunk és gondolunk Rád!!

    Remélem hamar megszereted a helyzetet és előkészíted nekünk a terepet, mert jövünk és meglátogatunk ám!!:)

    Ezer puszi,

    Zsuzs

    VálaszTörlés
  2. Kitartás, mert ettől csak jobb, erősebb és gazdagabb leszel. A kezdeti nehézségeken segít egy kis tömény csak rá ne kapjál.
    Hogy mi volt az első benyomásom amikor megtudtam, hogy odamész?...hát a szerelem az sok mindent kihoz az emberből...:-)

    Gondolunk rád szeretettel: Ibolya, Orsi, Gergő és Gyuri

    VálaszTörlés
  3. Eszti! Hát nekem rögtön az jutott eszembe, hogy mivel én is voltam már hosszan idegen helyen és nagyon szar volt az eleje, de 2-3 hét alatt meg lehet szokni, meg a kulturálatlan körülményekről is van fogalmam, mert aludtam én már bolt mögötti parkolóban is, igaz, mindez Európa,szóval ezt megszorzom még kettővel vagy tízzel (?) akkor ebből lesz Ázsia mondjuk, de nekem csakis az volt az első gondolatom, hogy mindkét "nehéz" élmény egy másik sokkal nagyobb élményt adott cserébe, ráadásul végig melletted van A. ami szerintem óriási támaszt jelenthet, úgyhogy a végeredmény az az lesz, hogy haza se akarsz majd jönni! Biztos, hogy mindent megszoksz, ahogyan a Tom Hanks is belerázódott az új életébe a Számkivetettben és amikor visszatért a városi civilizációba akkor meg az tűnt teljesen idegennek, hogy utána még ágyon aludni se volt kedve :-D Szóval én úgy ítélem meg, hogy a Te most nagyon bátran be is vállaltál egy ekkora kalandot (amit tilos lett volna kihagyni!!!), s ettől olyan nagyon különleges ember leszel / vagy mindenki szemében, hogy csak isszuk a szavaidat és álmodozunk a te valóságodról... :) Jót nevettem a vodkádon, amit becsomagoltál... Te kis huncut... Sok pusszancs: Dóri

    VálaszTörlés
  4. Hmm... Ezek szerint a gekkóknak van hangjuk. Én meg azt hittem, egy denevér lakik valahol lakásban. Fura, hogy ezek a kis izék ekkora hangot tudnak kiadni :-)

    Kitartás, az első napok mindenhol nehezek, még jó helyeken is. Az ember vágyik az otthon hagyott mindennapi rutinokra (amelyekkel amúgy elégedetlen, amíg meg nem fosztják tőle) és biztonságra (amit inkább unalomnak él meg), de ez elmúlik 1-2 hét alatt, utána már könnyebb.

    VálaszTörlés