2010. május 28., péntek

Egy nagyon csúnya melléfogás!

Megint egy cikk kapcsán ragadtam billentyűzetet. Ez most nem a projekttel, hanem Kambodzsával kapcsolatos. Elég rendszeres olvasója vagyok a hg.hu és 4szoba.hu nevezetű oldalnak, de ezúttal elég nagy csalódást okoztak. MAn mutatta meg reggel, h mit talált az Indexen keresztül:

http://4szoba.hu/cikk/tippek/1761-listazzuk-tulajdonunkat-

A problémát a cikkhez tartozó első kép okozza. Nem vagyok benne biztos, h ez ismerős-e nektek, de anno hasonlót az én képeim között is láthattatok és talán olvastátok is a bejegyzésem a Toul Slengről, a suliról Phnom Penh-ben, amit a Pol Pot éra idején egy kínzó/vallató intézménnyé alakítottak át. Ez a kép ott készült! És ami a felháborító, h a cikknek mindehhez semmi köze, csupán illusztrációnak szánták! De könyörgöm! Hogy lehet egy újságíró ennyire nemtörődöm? Biztos vok benne, h nem egy ellenőrzési ponton megy át egy cikk egy szerkesztőségben! Senkinek nem tűnt fel, h ez a kép inkább hasonlít egy börtönhöz, mint egy kirabolt lakáshoz? Hogy lehetnek az emberek ennyire figyelmetlenek? Nem hiszem el, h ahol ezt a képet találták, ne lett volna utalás a hátterére! Nagyon felháborít ez az egész és a gyomrom kavarog! Kiábrándító, h a mai magyar újságírás hogy lehet ennyire felszínes! Egy tőlünk nagyon messzi ország történelmének legérzékenyebb pontját használták fel a lehető legrosszabb célra! Na jó, nem akarom nagyon sokáig ezt taglalni, de valószínűleg, mivel voltam ott, láttam, h mit tettek és mennyi emberrel abban az épületben, érzékenyen érint látnom, h egyesek nem veszik a fáradtságot némi utánajárásnak, holott sztem ez a szakmájuk egyik alapja! Nem is akarom elképzelni, mekkora felháborodás lenne itt, ha véletlenül egy Terror háza képet venne észre vki egy külföldi újság lakberendezési portálján...

1 megjegyzés:

  1. A felháborodott kommentelőknek köszönhetően végül lecserélték a képet! :)

    VálaszTörlés